Volgers

donderdag 30 juni 2011

La Despedida

Hola chicos! 


Nog twaalf dagen en ik trek de wijde wereld in. Klaar om mijn droom te vervullen en mijn naam waar te maken in Bolivia. Nog twaalf dagen en ik laat vrienden en familie achter. Nog twaalf dagen en ik moet van voor af aan beginnen. Nieuwe familie, nieuw huis, nieuw huisdier, nieuwe school, nieuwe vrienden, mijn leven in een volledig nieuw jasje. Natuurlijk moet ik het oude jasje nog uittrekken en afscheid nemen van jullie allemaal. Maar volgens Marco Borsato bestaat afscheid nemen niet. Wel, ik verzeker jullie dat het wel bestaat. En het doet verdomd veel pijn ook. Ja hoor, ook bij mij. Je weet wat ze zeggen he! Een ruwe bolster met een blanke pit. 


Dit alles brengt gemengde gevoelens met mij mee... Langs de ene kant euforie dat ik eindelijk vertrekken mag, langs de andere kant zou ik het liefst bij jullie allemaal blijven en nog meer geschiedenis samen schrijven. 


Ik zal mijn jaar doorbrengen in Cochabamba, Cochabamba is een stad in centraal-Bolivia, gelegen in de gelijknamige vallei in de Andes. De stad wordt ook wel  "The City of Eternal Spring" genoemd. Misschien bruin ik tijdens mijn jaar dan wel een beetje! Je weet maar nooit. Mijn familie is samengesteld uit vijf mensen. Mijn vader Ismael, moeder Carmen, broer Pablo, zus Regina en zus Danitza. Danitza komt tijdens mijn verblijf in Bolivia naar Wallonië wonen voor één jaar. Mijn moeder maakt elke dag vers geperst fruitsap (so says my file) en ik heb elke dag school tot 1h30. In het eerste deel van mijn jaar zal ik mijn 6e middelbaar opnieuw doen en het tweede deel ga ik naar de universiteit. Ik leef zo'n 1,5km van mijn school en 2km van downtown city Cochabamba.


Mijn familie : 


Boven v.l.n.r. : Ismael Gomez, Pablo Gomez Lavayen
Beneden v.l.n.r. : Carmen Gomez Lavayen, Danitza Gomez Lavayen en Regina Gomez Lavayen

Mijn stad :

Cochabamba

Nog twaalf dagen lieve vrienden... Nog twaalf dagen. 
En om volledig in de sfeer te komen : http://www.youtube.com/watch?v=MMmBSaoHSiM

Hasta la proxima amigos y amigas!



1 opmerking:

  1. ¡Te echaré de menos, mi hermana pequeña! Pero sé que va a hacer bien!

    Mucho amor,
    Su hermana mayor x

    BeantwoordenVerwijderen