Volgers

maandag 11 juli 2011

Au revoir, Ciao, Adiós, Tot ziens, Auf Wiedersehen

Nog 16uur en ik trek de wijde wereld in. Klaar om mijn droom te vervullen en mijn naam waar te maken in Bolivia. Nog 16uur en ik laat vrienden en familie achter. Nog 16uur en ik moet van voor af aan beginnen. Nieuwe familie, nieuw huis, nieuw huisdier, nieuwe school, nieuwe vrienden, mijn leven in een volledig nieuw jasje. Natuurlijk moet ik het oude jasje nog uittrekken, en dat deed ik zaterdag. Ik had een prachtig feest dat ik samen met mijn beste vriendinnetjes heb afgesloten in Charlatan - waarvan ik trouwens niet wist dat het zó groot was. Tot mijn grote verbazing heb ik geen tonnen vol gehuild... Blijkbaar zijn tranen maar voor een bepaald(e) (aantal) perso(o)n(en) weggelegd. Eigenlijk, waarom huilen? Jullie weten allemaal dat ik terug kom (alleen, en niet met een baby of mijn toekomstige echtgenoot), en ja ik zal me gedragen en ja ik zal braaf zijn... Jullie zijn mij toch niet anders gewend? 
En neen, ik vergeet jullie niet.


01h22
Eigenlijk zou ik moeten slapen.
Tevergeefs. 
De adrenaline stroomt door mijn aders, mijn hart klopt zoals het nog nooit voor een jongen heeft gedaan en mijn hoofd is als een stoomtrein die rijdt vanuit Vinderhoute helemaal tot in het mooie Cochabamba... Slapen op de vooravond van het grootste avontuur in mijn 17jarige carrière, onmogelijk. 


Earlier that day
Frustratie alom. Na vijfhonderd achtendertig keer mijn valies opnieuw te maken weegt ze nog altijd te veel. Waarna ik de mama haar hulp heb ingeroepen. Ze haalde er met ijzeren hand de helft van mijn kleren uit... Welke kleren ik ga dragen in Bolivia, vraag het mij niet want ik heb het gevoel dat ik er geen mee heb (misschien nog positief voor mijn kleurtje).


01h37
Eigenlijk zou ik moeten slapen.
Tevergeefs. 
Ik sluit mijn ogen en probeer niet aan Bolivia te denken, aan mijn familie, aan mijn leven daar, hoe de mensen daar zijn of ze mij leuk gaan vinden al dan niet. Maar ik denk er toch aan. Het houdt mij de hele nacht bezig, hoewel mijn guapo broer daarnet nog zei: tranquilizate Flo Flo, todo va salir bien. (Vertaling (voor degenen die geen Spaans spreken) : rustig Flo Flo, alles zal goed verlopen)


Morgen(straks) vertrek ik om 19h05 in Brussel, waarna ik aankom in Madrid om 21h25. Het vliegtuig naar Lima (Peru) stijgt op om 01h15 en zal daar aankomen om 6h10. De vlucht van Lima naar La Paz stijgt op om 11h10 en zal aankomen in het mooie Bolivia op een hoogte van 3600m om 16h40 (local time). In La Paz komen we samen met alle studenten van over de hele wereld die voor één jaar in Bolivia vertoeven. Vrijdag om 07h30 stijgt mijn vliegtuig op van La Paz naar Cochabamba. Dus als je morgen een vliegtuig ziet vliegen over België, think about me.


01h55
Eigenlijk zou ik moeten slapen.
Let's give it another try.

I say good day, thanks for the memories.

Adios amigos y amigas, 
hasta el 15 de junio 2012!
Muchos besos


voor de foto's van mijn feestje : http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150255669134015.342608.611579014http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150254950499015.342346.611579014

2 opmerkingen:

  1. Alles gaat goed gaan zussje!
    Ik ben zeker st je het daar super gaat doen!!!

    Wij gaan alle dagen aan u denken en 15 juni staan we daar waar we afscheid hebben genomen!

    Lof joe! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wacht met volle teugen af naar je volgende bericht!

    BeantwoordenVerwijderen