Volgers

donderdag 3 mei 2012

Aiquile

Hola chicocos, 

Ik weet het, ik zou me moeten schamen dat ik geen blogbericht meer heb geschreven... Maar  ik ga het goed maken en een beetje schrijven. Net voor de feestdagen ben ik met mijn familie naar Aiquile geweest. 

Net voor kerstmis ging ik met mijn Boliviaanse Papa, zus en broer naar Aiquile. Aiquile is een dorpje zo'n 5h verwijderd van Cochabamba City... Jullie denken waarschijnlijk WHY THE F*** ga jij naar een dorp zo ver waar er niks te zien is? Wel het zit zo dat mijn vader naar Aiquile ging elke zomer om daar bij zijn grootouders te blijven, en met die trip wou hij tonen aan zijn kinderen waar hij altijd heen ging... Aiquile es bekend voor het feest van de "charango" (dat klein gitaartje). Naast dat feest staat Aiquile ook bekend voor het opensplijten van een huis na een hevige aardbeving. Ook de nieuwe kerk(zie foto hieronder) die er is gebouwd, en redelijk modern is, is een aantrekkingspool voor  Aiquile. 



Op weg naar Aiquile  en op erugweg reden we voorbij Mizque, Totora, Corani, en nog veel andere dorpen gesitueerd in Cochabamba! Ook zagen we de eerste brug die Simon Bolivar (eerste president van Bolivia) overstak toen hij voor het eerst Bolivia binnentrad. We zagen een ongelofelijk mooie natuur en het was een heel aangename en interessante reis. Mijn vader was daarnaast heel blij dat hij zijn "hometown" aan zijn kinderen kon laten zien. Hij vertelde over alles wat hij wist over de dorpen en leefde zich volledig uit in zijn dorpje... 

Het was een zeer aangename reis en ik ben blij dat ik het departement Cochabamba toch nog beter heb leren kennen. 


xoxo
Flo




Geen opmerkingen:

Een reactie posten